Deze keer richting het Oosten - Reisverslagen van Robin Witmond - WaarBenJij.nu Deze keer richting het Oosten - Reisverslagen van Robin Witmond - WaarBenJij.nu

Deze keer richting het Oosten

Nadat de Dakar NTX in 2009 vanuit Douala per RoRo-boot was teruggekomen naar Amsterdam, heb ik na alle afstelling en verbetering de motorfiets naar Macedonië gereden waar ik er sindsdien regelmatig op uittrek naar de bergen in de omgeving of naar andere bestemmingen in de Balkan regio. Nu wordt het de hoogste tijd voor een serieuzere bestemming en zoals ik altijd geïnspireerd was door de reis van Gaia en Trui (zie Meisjes, moslims en motoren) was Iran al lange tijd het logische vervolg. Buitenregulier verlof en de recente ontspanning tussen Iran en het Westen waren het laatste duwtje wat ik nodig had om te gaan beginnen met plannen maken . . . . . . .

31 Oktober 2015

Van de Jetro terug naar de ouwe Guzzi

29 Oktober 2015

Iraans Koerdistan

25 Oktober 2015

Hoe anders is mijn andere gastheer

23 Oktober 2015

Ontmoeting met vier jonge wegwerkers

21 Oktober 2015

Esfahan en Yazd
Robin

Na de deelname een jaar geleden aan de Amsterdam Dakar Challenge is het tijd voor een vervolg. Maar wat? Voor iemand die graag uitgedaagd wil worden en die tijdens de Challenge alle hoeken van de ring wel heeft gezien geen gemakkelijke opgave. De motorfiets is vorig jaar na 11.400 probleemloze kilometers vanuit Amsterdam, in bewaring achtergelaten bij de school in Serekunda, Gambia die als project gekoppeld was aan onze Challenge. In alle wijsheid afgelopen najaar besloten om vanuit Gambia Simone in Limbé, Kameroen op te zoeken. Met een blik op de kaart van West-Afrika meer dan genoeg uitdaging in het verkennen van een hele reeks exotische landen, landschappen, culturen en ervaringen met lokale bevolking. En nu maar afwachten of de Guzzi er ook zo over denkt!