Weer terug aan de Atlantische Oceaan - Reisverslag uit Cape Coast, Ghana van Robin Witmond - WaarBenJij.nu Weer terug aan de Atlantische Oceaan - Reisverslag uit Cape Coast, Ghana van Robin Witmond - WaarBenJij.nu

Weer terug aan de Atlantische Oceaan

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Robin

31 Januari 2009 | Ghana, Cape Coast

Het is alweer zo'n twee weken geleden maar ik ben dus weer aan de kust. Goed om vannacht bij het slapen gaan de oceaan te horen, want het is pal aan het strand. Niet dat ik er nog veel van gezien had, want zoals wel vaker was mijn planning veel te optimistisch en dan kom je pas tegen tienen op de plaats van bestemming aan. Een soort Beach Resort waar aardig wat westerlingen rondlopen. Beetje van alles wat, het merendeel brengt er een paar dagen door ter afsluiting van een werkzame periode voor een of andere NGO. Verder geen verkeerde plek op zich om nog een extra nacht door te brengen maar helaas gaat dat voor mij niet op. Toen ik uit Burkina Ghana in wilde, kon ik niet beter dan een transitvisum voor twee dagen krijgen. Het was rond de middag dat ik het land binnen kwam en er staat geen tijdstip bij, maar dan zal ik wel vandaag voor het einde van de dag het land uit moeten. Daarom nu niet hier heel het verhaal, misschien vanuit Togo wat meer gelegenheid, want er is best wel weer een hoop te vertellen.
Op dit moment wordt mijn laars gerepareerd, want nu is ook de tweede zool eraf gekomen. (Voor degene die niet alles hebben gevolgd: de andere laars is een jaar geleden in St. Louis, Senegal al vakkundig onder handen genomen). Spullen zijn verder aan het drogen want ik heb gisteravond de bui van de enige regendag voor januari op mijn dak gehad. Bij aankomst heb ik - eigenlijk vrij uitzonderlijk - niet gelijk de tent opgezet, omdat het al laat was en ik niet te lang moest wachten met eten bestellen. Dus eerst even bijkomen met een biertje, douchen en omkleden en dan aan tafel. En toen kwam tot ieders grote verrassing plotseling een tropische stortregen. Gelijk zijn ze ook vrij gauw weer over en zal alles straks snel droog zijn.
Het is hier dus opeens tropisch qua klimaat, dat veranderde onderweg van Kumasi naar de kust vrij plotseling. Onderweg had ik op een stuk de weg al nat aangetroffen, dus misschien was ik minder verrast dan de overige aanwezigen.
Verder wil ik een rondje lopen door de stad, al is het maar vanwege de forten, hopelijk scheren als dat lukt, nog een duik en dan het natuurpark Kakum bezoeken. Het is hier vrijwel om de hoek en wordt door het boek warm aanbevolen. Dan heb ik vanmiddag nog genoeg de tijd om naar Togo te gaan.
Dat was het voor even, volgende keer met weer wat foto's.
Barbara, ik ben blij voor je. Je gaat jezelf op deze manier nog eens overtreffen. Goed dat je de smaak te pakken hebt. Echt, mijn grootste felicitaties!
Milce, fala sto se javi. Izvini ali neje za meni moguce pod ovie okolnosti uste da prevedam zbivanja na Makedonski. Javi se so Skype na Blagica pa ona ke moze da prosirno kazuva. A ako ne na drug nacin, ima cak i vo Kicevo ludje sto citat Holandski.

Ciao, robin

  • 31 Januari 2009 - 11:34

    Annelies:

    Hoi Robin,

    Goed weer van je te horen, en natuurlijk valt er veel meer te vertellen dan nu in een paar regels even is samengevat. Wij wachten nog wel even tot je meer tijd hebt om te schrijven. Als je er maar voor zorgt dat ze je niet langer vasthouden dan die twee dagen die op je doorreisvisum staan, komt alles vast goed. Hier is alles ook uitstekend. Heb een superbeoordeling gekregen en dat na het gesodemieter van twee jaar terug, is een leuke opsteker. Verder gaat het met mijn verrichtingen op twee wielen ook heel goed, ben nu stapvoets aan het oefenen dat kost meer moeite dan ik dacht, zeker als ik dan ook nog eens slalommen moet. Maar heb een fijne geduldige, relaxte leraar. Gelukkig geen gescheld en getier in mijn oortje. Kijk uit naar je volgende bericht, ciao!

  • 01 Februari 2009 - 11:30

    Adrie:

    Hee Robin,
    het zijn mooie verhalen die je ons laat lezen. Samen met je foto's geeft het al een redelijk beeld. Jammer wel dat jij daar de prijzen zo opdrijft. Als je meer zou afdingen, maakt dat voor ons REO namelijk veel goedkoper om ook eens die kant op te gaan. Ben blij dat alles behoorlijk goed gaat en je ook een gepaste hoeveelheid Guzzi "teckniek" hebt te verhelpen. Wens je verder mooi weer, gezellige mensen en een voorspoedige reis. Adrie. PS ik lees je verhalen regelmatig maar geef meestal geen reactie. Jouw teksten zijn vaak al zo lang. Verder heb ik het nu vanzelfsprekend extra druk vanwege het binnenkort (moeten) beëindigen van mijn huidige baan.

  • 01 Februari 2009 - 11:33

    Ruud Verkerk:

    Robin,

    Met zeeeer veel belangsteling en plezier lees ik je avonturen in het Afrikaanse !

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Robin

Na de deelname een jaar geleden aan de Amsterdam Dakar Challenge is het tijd voor een vervolg. Maar wat? Voor iemand die graag uitgedaagd wil worden en die tijdens de Challenge alle hoeken van de ring wel heeft gezien geen gemakkelijke opgave. De motorfiets is vorig jaar na 11.400 probleemloze kilometers vanuit Amsterdam, in bewaring achtergelaten bij de school in Serekunda, Gambia die als project gekoppeld was aan onze Challenge. In alle wijsheid afgelopen najaar besloten om vanuit Gambia Simone in Limbé, Kameroen op te zoeken. Met een blik op de kaart van West-Afrika meer dan genoeg uitdaging in het verkennen van een hele reeks exotische landen, landschappen, culturen en ervaringen met lokale bevolking. En nu maar afwachten of de Guzzi er ook zo over denkt!

Actief sinds 07 Dec. 2008
Verslag gelezen: 240
Totaal aantal bezoekers 52193

Voorgaande reizen:

16 September 2015 - 01 November 2015

Deze keer richting het Oosten

11 Januari 2009 - 17 Februari 2009

Mijn eerste reis

Landen bezocht: