Rustdag in cybercafé - Reisverslag uit Ségou, Mali van Robin Witmond - WaarBenJij.nu Rustdag in cybercafé - Reisverslag uit Ségou, Mali van Robin Witmond - WaarBenJij.nu

Rustdag in cybercafé

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Robin

23 Januari 2009 | Mali, Ségou

Zoals jullie inmiddels wel doorhebben, heb ik vandaag zowat de hele dag in het internetcafé doorgebracht. Het resultaat is er gelukkig naar. Ik wens een ieder veel leesplezier. En Wilma ook veel plezier volgende week. Hou alles heel.
Vanmorgen heb ik eerst maar wat aandacht besteed aan de persoonlijke verzorging. Het hotel is erg mooi en goed voorzien. Naast het zwembad zijn wat wasvoorzieningen en ik heb me dan ook uitgebreid gedoucht en zelfs geschoren. Ook mijn handen en gezicht heb ik de afgelopen dagen ernstig verwaarloosd en die waren van het rijden erg verweerd. Goed insmeren dus.
Als pauze tussen het typen door heb ik vanmiddag Guy opgezocht bij het Touareghuis. Ik heb gebruik gemaakt van zijn telefoon om naar huis te bellen en Barbara te vragen hoe haar proefwerkweek is afgelopen. Met als eerste resultaat een dikke zeven voor wiskunde ben ik ook hier een hele trotse papa.
Guy zal wat contant geld voor me opnemen zodat ik in CFA-gebied voorlopig weer even vooruit kan. Dan kan ik het hem overmaken en de euro's langer bewaren. Toch lastig zonder Visa (ja Simone). Guy is nu al een paar uur weg op de Guzzi. Hij zou om acht uur terug zijn dus ik denk dat de fiets hem veel te goed bevalt. Straks zullen we samen wat gaan eten en dan is het weer mooi voor vandaag. Morgen weer een reisdag in petto. Over de piste naar Djenné en nog dezelfde dag proberen aan te komen in Mopti. Als ik op tijd vertrek zou dat te doen moeten zijn. Ben benieuwd.

Kus aan allen, robin

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Robin

Na de deelname een jaar geleden aan de Amsterdam Dakar Challenge is het tijd voor een vervolg. Maar wat? Voor iemand die graag uitgedaagd wil worden en die tijdens de Challenge alle hoeken van de ring wel heeft gezien geen gemakkelijke opgave. De motorfiets is vorig jaar na 11.400 probleemloze kilometers vanuit Amsterdam, in bewaring achtergelaten bij de school in Serekunda, Gambia die als project gekoppeld was aan onze Challenge. In alle wijsheid afgelopen najaar besloten om vanuit Gambia Simone in Limbé, Kameroen op te zoeken. Met een blik op de kaart van West-Afrika meer dan genoeg uitdaging in het verkennen van een hele reeks exotische landen, landschappen, culturen en ervaringen met lokale bevolking. En nu maar afwachten of de Guzzi er ook zo over denkt!

Actief sinds 07 Dec. 2008
Verslag gelezen: 296
Totaal aantal bezoekers 52192

Voorgaande reizen:

16 September 2015 - 01 November 2015

Deze keer richting het Oosten

11 Januari 2009 - 17 Februari 2009

Mijn eerste reis

Landen bezocht: