Alles is waar wat ze zeggen van Nigeria - Reisverslag uit Enugu, Nigeria van Robin Witmond - WaarBenJij.nu Alles is waar wat ze zeggen van Nigeria - Reisverslag uit Enugu, Nigeria van Robin Witmond - WaarBenJij.nu

Alles is waar wat ze zeggen van Nigeria

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Robin

08 Februari 2009 | Nigeria, Enugu

Maar om het mee te maken is misschien toch anders. Nee, er is me nog geen onheil overkomen, maar de manier waarop het continu op de loer ligt, is echt anders vergeleken met al die andere landen waar ik doorheen gekomen ben. Er is nu echter geen gelegenheid om verder uit te weiden. Het is zondagmorgen en alle internetvoorzieningen zijn tot vanmiddag drie uur dicht. Ze hebben me een kwartier de tijd gegeven buiten openingstijd om. Voel er weinig voor om tot drie uur in dit stadje rond te hangen. Zo geweldig is het hier nu ook weer niet. Gisteren bijna 500 km door het land afgelegd en zodanig opgeschoten dat ik het vanavond alweer hoop te kunnen verlaten. Als er aan de grens bij Ekok nog internet is, misschien vanaf daar. En anders, later.

Groeten, robin

• 08 Februari 2009 - 07:36

Wilma:

Lieve Robin,
    gas erop en doorrijden. Wegwezen daar! Voelt niet goed.
    Liefs, Wilma

• 08 Februari 2009 - 08:19

Petra:

Mmmm, klinkt niet zo lekker, doe voorzichtig en hoop dat we snel weer van je lezen want dan is alles goed gegaan! ;)

• 08 Februari 2009 - 09:42

Blagica:

Srce, vnimavaj i sto pobrzo begaj od tamu. Si dosol si videl i si zaminal. So malku sreka utre si vo Kameroen. Zemi edno mango koga ke se vratis. Tuka e se vo red.Imas pozdrav od Vinica i se pofalija deka i oni sa karta dobile od Burkina. Barbar e super, a za svidetelstvo ona sama ke ti kaze.
    Kus van ons

• 08 Februari 2009 - 12:20

Pieter:

Robin,
    Kennelijk zijn goede voetballers het enige goede exportmiddel van Nigeria en biedt het land verder niet de ontspanning die je zo gegund is. Doe voorzichtig en ik hoop snel weer zo'n smeuiig verhaal, als alle andere, van je te lezen.
    Groeten,
    Piet

• 08 Februari 2009 - 12:30

B.:

Haaii! Wat is er zo erg aan Nigeria? Ja, ik ken al die verhalen niet zo goed, vergeef me. En ik wou dat het hier ook zo mooi weer was. Het sneeuwde net wel heel hard. Das dan wel weer een beetje leuk.
    xx.

• 08 Februari 2009 - 14:20

Nena En Henk:

je hebt denk ik erger meegemaakt, toch?

Sterkte en groetjes uit Bodegraven.

• 09 Februari 2009 - 11:47

Simone:

Dus als je dit leest ben je in Kameroen! Als je doorrijdt ben je in een dag in Limbe. Maar neem de tijd en geniet van de vrolijke gastvrijheid van de Kameroenezen. Je bent weer in het leuke deel van Afrika!

Robin

Na de deelname een jaar geleden aan de Amsterdam Dakar Challenge is het tijd voor een vervolg. Maar wat? Voor iemand die graag uitgedaagd wil worden en die tijdens de Challenge alle hoeken van de ring wel heeft gezien geen gemakkelijke opgave. De motorfiets is vorig jaar na 11.400 probleemloze kilometers vanuit Amsterdam, in bewaring achtergelaten bij de school in Serekunda, Gambia die als project gekoppeld was aan onze Challenge. In alle wijsheid afgelopen najaar besloten om vanuit Gambia Simone in Limbé, Kameroen op te zoeken. Met een blik op de kaart van West-Afrika meer dan genoeg uitdaging in het verkennen van een hele reeks exotische landen, landschappen, culturen en ervaringen met lokale bevolking. En nu maar afwachten of de Guzzi er ook zo over denkt!

Actief sinds 07 Dec. 2008